Beste gemeenteleden,

In het weekend van D.V. 25, 26 en 27 september willen
we met elkaar het nieuwe seizoen in de gemeente van
start laten gaan. Het HGJB-jaarthema is Goed om te horen!.
Het evangelie is voor ons een goede en belangrijke boodschap.
Dit vraagt om een serieuze luisterhouding. Het lezen en verstaan van de bijbel als het Woord van God staat centraal bij dit jaarthema. Na alle tumult rondom het coronavirus en de daarbij behoorde beperkingen is het wellicht voor u/jullie Goed om te horen! dat het startweekend dit jaar (hetzij in aangepaste vorm) door kan gaan. We hebben een leuk programma opgesteld en dat ziet er als volgt uit.

Vrijdagavond 25 september

Altijd al een keer willen Laser gamen? Dan is dit de ultieme kans!! In twee groepen van 10 personen zal er tegen elkaar gestreden worden in het park van Giessenburg. Op basis van de inschrijving zullen wij de groepsindeling maken. Je mag 1 voorkeur aangeven met wie je graag in het team wil. We zullen met tijdsblokken (tussen 18.00-22.00 uur) werken.
Geef je snel op want VOL=VOL!
Leeftijd: vanaf groep 7 tot 99 jaar.

Zaterdagochtend 26 september

We beginnen deze dag met een Stiltewandeling. Tijdens een mooie wandeling in ons prachtige dorp zal in groepjes van 4 aan de hand van Bijbelteksten en vragen behorende bij het thema: Goed om te horen! stil gestaan worden.

Er zal genoeg tijd zijn om zelf het een en ander te overdenken maar ook om met je mede wandelgenoten in gesprek te gaan. Onderweg zijn twee stops. Bij de eerste stop zal Ds. Dubbelman aanwezig zijn. Daar kunnen vragen gesteld worden of extra uitleg verkregen worden over bijv. een bepaalde Bijbeltekst. Bij de tweede stop kan op een terras aan de Giessen genoten worden van een heerlijk kopje koffie/thee of glaasje fris met een lekker stukje taart.

De tocht zal beginnen en eindigen bij de kerk. Mochten er onderweg nog onbeantwoorde vragen zijn dan kunnen die aan het eind nog gesteld worden aan Ds. Holtslag. Hij vangt alle wandelaars op na afloop bij de kerk.

Tijdsduur stiltewandeling: ongeveer 1,5 -2 uur

Zaterdagmiddag 26 september

Doe mee met een gezellige Autopuzzeltocht samen met familie of vrienden! Rijd een mooie route door ons Hollands landschap en voer ondertussen leuke opdrachten uit. Ontmoet en daag andere gemeenteleden uit, behaal de meeste punten en ga er met de hoofdprijs vandoor! Opgeven kan per auto. Start is bij de kerk en geschikt voor alle leeftijden. Iedere deelnemende auto zal vooraf een vertrektijd toegewezen krijgen. Tijdsduur: 2,5 tot 3 uur.

Zaterdagavond 26 september

Laser gamen. Zie voor informatie vrijdagavond.
Deelname aan de genoemde activiteiten is op eigen risico.

Zondag 27 september

9.30 uur Startdienst, voorganger Ds.J. Holtslag18.30 uur kerkdienst, voorganger Ds. A.F. de Feijter uit Goudriaan
Direct opgeven via kerktijd.nl

Actie voedselbank

Alle activiteiten tijdens het startweekend zijn gratis. Wel houden we een actie voor de voedselbank. Dit jaar willen we graag koffie (250 gram pakken), koekjes en koffiecreamer inzamelen. Tijdens de verschillende activiteiten zal er een doos staan waarin dit ingeleverd kan worden. Ook zal op zondag 27 september in de hal van de kerk een doos staan.

Opgeven voor de verschillende activiteiten kan via de links hierboven óf via de knoppen op https://www.hervormdgiessenburg.nl/opgeven-voor-gemeentedag-2020/. Voor elk onderdeel is een aparte button die aangeklikt kan worden en daar kunnen de voor ons benodigde gegevens ingevuld worden. Let op!! Opgeven kan tot uiterlijk zondag 20 september
tot 23.59uur!

Op zijn laatst zal op donderdag 24 september per email een bevestiging gestuurd worden met alle bijbehorende informatie over o.a. het tijdstip waarop u/jij wordt verwacht.

Degenen die geen internet hebben kunnen zich telefonisch opgeven bij Lisette van Wijnen 0184-750624 of 06-83960973.

Tot ziens bij het startweekend. Wij als commissie hebben er veel zin in!